Wewnętrzny dziedziniec siedziby Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, zlokalizowany przy placu Ratuszowym, posłuży jako miejsce powstania atrium na petentów Wydziału Komunikacji. Przestrzeń, która zostanie oddana do użytku, ma ułatwić klientom oczekiwanie na spotkanie z urzędnikiem. Zgodnie z planem nowa poczekalnia ma powstać do końca czerwca 2021 roku.
Uciążliwe kolejki w bielskim Urzędzie Miasta
Wydział Komunikacji bielskiego Urzędu Miasta jest obecnie wydziałem, w którym swoje sprawy załatwia największa ilość interesantów. To tam obsługuje się bowiem wszelkie formalności, których muszą dopełnić kierowcy, czyli sprawy związane z prawem jazdy, rejestracją pojazdów, czy wymianą tablic rejestracyjnych. W tej chwili oczekujący interesanci tłoczą się w holu, pełniącym jednocześnie funkcję korytarza klatki schodowej. Już wkrótce sytuacja ta ma się zmienić. Jako poczekalnia posłuży dziedziniec budynku. Prace nad jego przekształceniem trwają już od kilku tygodni. Początkowo planowano, że projekt uda się zrealizować jeszcze w marcu, jednak z uwagi na ograniczenia związane z pandemią COVID-19, termin ten został przedłużony do końca czerwca tego roku.
Nowa poczekalnia udogodnieniem dla interesantów Wydziału Komunikacji
Na nowe atrium składać się będzie aneks obecnego holu, co zapewni klientom Wydziału Komunikacji bezpieczne, a jednocześnie komfortowe oczekiwanie na swoją kolej. Dzięki stworzeniu nowej poczekalni, interesanci nie będą już musieli oczekiwać w sali obsługi klientów. Dodatkowo przeniesiony zostanie do niej również biletomat oraz punkt informacyjny. Pomieszczenie wyposażone zostanie we wszystkie konieczne instalacje, w tym również w kolejkowy system obsługi klienta. Utworzone zostanie również stanowisko obsługi interesanta. Atrium zyska także szklane zadaszenie. Całkowita powierzchnia, która zostanie poddana zabudowie, wynosi ok. 50 m2 Realizacja nowej poczekalni UM powierzona została firmie EHN S.A. ze Studzienic.