Firma z Bielska-Białej zarządzająca parkingami przy Biedronce ukarana przez UOKiK

W internecie aż roi się od wpisów i zażaleń internautów na temat wezwań do zapłaty, które otrzymują kierowcy parkujący na parkingach przy popularnych sklepach. Wszystko za sprawą coraz częściej pojawiających się parkometrów przy sklepowych parkingach. Czy wezwania do zapłaty za brak bileciku za szybą samochodu są zgodne z prawem?

Parkomaty przy sieci sklepów Biedronka

W Bielsku-Białej przy parkingach sieci sklepów Biedronka pojawił się ostatnimi czasy znak, który informuje o konieczności skorzystania z parkometru. Oczywiście klienci mają dość czasu, aby zrobić zakupy i za miejsce postojowe nie zapłacić. Jednak każdy samochód zlokalizowany na parkingu musi posiadać karteczkę z parkometru. W przypadku braku jej posiadania lub w momencie przekroczenia limitu darmowego czasu, firma nadzorująca parking może nałożyć karę.

Jednak wielu klientów sklepu Biedronka całkowicie nie zauważyli obowiązujących od niedawna zmian. Stąd też zdziwili się oni, gdy za oknem samochodu zobaczyli karteczkę z wypisaną kwotą do zapłaty. Wg doniesień poszkodowanych osób, grzywna na podłożonej karteczce wynosi 150 zł. Jeśli jednak wykona się szybki przelew, którzy dotrze w ciągu 7 dni, to kwota zostaje zmniejszona do 90 zł.

Jedną z osób poszkodowanych, która otrzymała ową karteczkę z grzywną jest reżyser Bogusław Słupczyński. Jednak on, jak i wiele innych klientów nie pozostawili sprawy bez wyjaśnienia. Okazało się, że oddali oni sprawę do odpowiednich organów. W ten sposób całej sprawie bliżej przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Operator parkingu ukarany przez UOKiK

Wiele skarg i zażaleń złożonych do UOKiK przez pokrzywdzonych klientów spowodowało, że państwowy urząd zabrał się na analizę całej sytuacji i zachować operatora parkingu. Okazało się, że w Bielsku-Białej operatorem parkingów jest spółka TD System. I to właśnie ta spółka dopuściła się wielu naruszeń praw klienta.

UOKiK stwierdził, że operator kompletnie nie brał pod uwagę anulowania wezwań do zapłaty grzywny. Nawet wtedy, jeśli został pobrany bilet przez klienta. Co więcej spółka naruszyła także zbiorowe interesy konsumentów. To wszystko sprawiło, że TD System został ukarany grzywną wynoszącą 150 tys. zł. Operator parkingów sieci Biedronka odmówił przyjęcia kary i zaznacza, że wszystkie działania podjęte przez firmę są zgodne z prawem i obowiązującym regulaminem. Wydaje się, że sprawa będzie rozwojowa.

Sieć sklepów Biedronka wciąż współpracuje z operatorem TD System. Dodatkowo zaznacza, że klienci wjeżdżając na teren parkingów sieci Biedronka automatycznie akceptują regulamin, który wywieszony jest na tablicy informacyjnej, a także znajduje się na stronie internetowej.