Jak poprawić wynik jakości reklamy Google Ads?

Wynik jakości reklamy Google to ważna informacja dla osób, które chcą zareklamować swoje usługi lub produkty w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. To narzędzie diagnostyczne pozwala sprawdzić, jak dana reklama wypada na tle konkurencji.

Czym jest wynik jakości Google Ads?

Wynik jakości Google Ads to ocena wyrażana w skali od 1 do 10. O co w niej tak naprawdę chodzi? To nic innego jak czynnik obliczany dla każdej reklamy. Kampanie Google Ads są oceniane na podstawie:

  • CTR – prawdopodobieństwa tego, że ktoś kliknie w daną reklamę;
  • Landing page – czy użytkownicy znajdą na danej stronie to, czego szukają;
  • Trafność reklamy – czy na stronie pojawiają się odpowiednie frazy kluczowe i czy grupa docelowa została właściwie dobrana itd.

Niestety, nie można określić, który z tych czynników jest najbardziej istotny dla Google. Bardzo często trudno też określić, dlaczego reklama osiąga słabe wyniki. Z tego powodu warto postawić na współpracę z profesjonalistami, np. takimi jak agencja Google Ads Bielsko-Biała. Taka agencja oferuje kompleksowe usługi wykonywane przez specjalistów, którzy potrafią zoptymalizować każdą reklamę i poprawić wyniki w przypadku każdej branży.

Jak sprawdzić wyniki jakości Google Ads?

Kiedy uruchamia się kampanie Google Ads, warto sprawdzać wynik jakości. Gdzie można tę informację znaleźć? Wystarczy się zalogować na konto Google Ads, a następnie kliknąć w zakładkę „Słowa kluczowe”, w której można znaleźć kolumny i sekcję „Wyniki jakości”. Takim sposobem można sprawdzać jakość reklamy.

Dlaczego wynik jakości jest ważnym czynnikiem i należy o niego zadbać?

Wynik jakości to ocena reklamy przez Google, ale i użytkowników. Aby kampanie Google Ads pozwalały uzyskać zadowalające rezultaty, należy dążyć do tego, aby wynik jakości był wysoki – czyli aby reklama była naprawdę skuteczna. Wyszukiwarka Google bardzo dba o użytkowników, dlatego promuje przede wszystkim te reklamy i strony, które są jak najdokładniej dobrane do preferencji internautów i umożliwiają im znalezienie tego, czego szukają. Warto zauważyć, że jeśli kilka stron reklamuje się na dokładnie te same frazy – Google wybiera tę witrynę, która najlepiej radzi sobie z czynnikami: CTR, landing page i trafnością reklamy. Zadbanie o te parametry pomaga uzyskać zadowalające wyniki jakości reklamy.

Jak poprawić wynik jakości reklam?

Aby poprawić wyniki jakości swoich reklam należy skupić się na czynnikach odpowiadających za ocenę Google Ads, czyli:

  • należy poprawić trafność reklamy – czyli należy m.in. znaleźć hasła kluczowe, które będą prowadzić do konwersji. Ważne jest także dobranie odpowiedniej grupy docelowej;
  • poprawić CTR – należy zadbać o wysokiej jakości treść oraz grafikę. Użytkownik musi czuć się zachęcony do kliknięcie, gdy tylko ujrzy reklamę. Tytuły powinny rzucać się w oczy. Co ważne, muszą również odpowiadać temu, co rzeczywiście znajduje się na stronie, inaczej opuści ją szybko, co będzie znakiem dla Google, że dana strona nie spełnia oczekiwań użytkowników. Warto stosować różne dodatki do reklamy, takie jak drzewka linków itd.;
  • trafny i profesjonalny landing page – atrakcyjna strona docelowa skłania internautów do konwersji. Roboty Google oceniają, czy landing page pokrywa się z treścią reklamy – jeśli tak nie jest, wynik jakości Google Ads pogorszy się.

Podsumowanie

Wynik jakości jest uzależniony od tego, jak dobrze jest wykonana reklama. Słabe wyniki jakości są związane z źle zrobioną kampanią. Aby poprawić te wyniki, należy zadbać o treść reklamy, jej formę i skupić się na zachęceniu grupy docelowej do kliknięcia. Tworzenie wysokiej jakości reklam, które trafiają do odpowiednich użytkowników, niestety bywa bardzo trudne. Warto więc podjąć współpracę z profesjonalistami, takimi jak agencja Google Ads Online Partners. Zlecenie wykonania reklam specjalistom ma wiele zalet – przede wszystkim pozwala zaoszczędzić sporo czasu i umożliwia osiągnięcie znakomitych wyników.